bitterhet klär många-men inte mig

Har så gott som hela dagen varit bitter och tvär.
Att vakna upp och kroppen är fylld utav kärlek,man får de goaste pussarna och varmaste kramarna hjälper inte alltid.
Idag har jag varit bitter över att "alla" andra ska festa,bitter för att jag varit bjuden på både det ena och det andra-men inte "kunnat gå".
"Kunnat gå" innebär egentligen innerst inne "inte velat gå".
Vara social vill jag,men jag vill inte lämna bort Lowa i "onödan".

Att jag sen fått gliringar om att "livet är såå orättvist och frågan om varför jag skaffat barn"
Dåliga skämt antagligen,men det gör ont inom mig,och jag får än mer dåligt samvete av att höra nåt så puckat.

Lowa är mitt allt.
Den dagen hon föddes förändrade hon hela min värld,hela mitt liv.
Till det bättre,det bästa.
Nu finns det absolut ingenting som är så viktigt som Lowa,och hennes välbefinnande.
Jag sätter alltid henne i främsta rum.
Hon är hela min värld,det är för henne jag andas,kämpar och lever för.

Mikn bitterhet satt nog inte i att jag ville festa,ut och svina,slå runt,supa mig full.
Nej bitterheten satt nog mer i att "alla har sitt-och jag blev över."
Det fanns ingen möjlighet att bjuda över någon på middag,soffhäng,en öl på balkongen...

Men jag slutade vara bitter,det var en sån skön känsla.
Det var där någonstans mellan Maxi och lekplatsen jag insåg.
Insåg vad som var viktigt,vad som betyder nåt.

Det lilla livet,den stora kärleken cyklade på sin lilla rosa cykel.
Vi mötte ett par som log,skrattade,viskade,tog ett hårare tag om varann och bara log.
Jag såg på dom,hur gärna dom ville ha det som jag har.
Jag vet inget om deras historia,men jag kände deras längtan i hela kroppen.

Och där hade även jag varit,om jag inte haft min Lowa.
Då hade jag längtat,trånat,varit bitter,fårr njuta av alla andras ögonstenar.
Då insåg jag återigen hur bra jag har det.

Vilken enorm kärlek jag bär med mig varje dag,genom hela livet.

Vi gick till lekplatsen,hon satt i mitt knä...vi gungade högt i kapp med vinden.
Hon skrattade,sa att det kittlade i magen.
Vi räknade till tre-sen hoppade vi..långt.
"Mamma kan hoppa långt,mamma håller Lowa hårt,mamma är duktig tjej"

Vi hoppade mot ännu en ny epok,vår tillsammans.
Hennes och min.

Väl hemma kände jag mig som en ny människa,en bättre mamma full utav kärlek och hopp om att hon tycker jag är precis sådär bäst som jag själv känner mig.

Vi skrattade högt när vi slaktade "nallekorven" som låg på mackan.
Öga för öga,arm för arm..
till slut var allt i magen på det lilla livet och hon kläcker ur sig:
"älskar också dej mamma"
Hennes bruna ögon bara stirrade på mig och jag blev stum.

"Jag älskar dej min prinsessa,du är det vackraste barn som finns"
"Du är min mamma Miia"
"Det är jag nu och föralltid"
"Min mamma Miia är bääääscht"

Denna lilla människa med detta stora hjärta.
Hon driver mig till vansinne och suger ur all min kraft och energi,men varenda litet ord fyller på varenda tomt lager i hela kroppen.
Vad vore jag utan henne?


Hon får mig gång på gång att inse vad som är viktigt för mig.
Det är viktigt att vara vi,tillsammans.
Familjen är viktigare och fyller mig med mer kärlek än all fylla och öl i hela världen.
Jag missar inget med mig själv genom att vara med henne,finnas för henne.
Jag hade missat mycket av henne om jag satt henne åt sidan och lagt mer fokus på mig själv.
Då hade jag grämt mig för resten av livet.
Det är hon som är viktig.
Hon ska växa upp med mig,uppfostras av mig.
Hon ska aldrig sakna mitt engagemang,min närhet,trygghet och min kärlek.

Att söka efter "tid för sig själv" hjälper inte mig.
Min tid vill jag ge till Lowa oavsett vad.

Nu sover det lilla grynet och det sista hon sa var
"Jag älschkar dej mamma imorron"
Hon sparar kanske sin kärlek till mig tills imorgon,det vore det absolut bästa.

Nu ska jag njuta av tanken på att jag har precis allt (nästan) som jag drömt om och som jag önskat mig.
Jag är just nu väldigt väldigt nöjd med mitt liv,med de människor som finns här nära tätt intill mig.

Men ifrågasätt aldrig min kärlek och mitt engagemang för mitt barn.
Undra aldrig varför jag skaffade barn!
För mig är hon viktigare än allt annat.


"Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag."



Ha en fortsatt underbar helg,det ska jag.
Min ska fyllas med
K Ä R L E K


Kommentarer
Postat av: Micca & Lion

<3 söte!

2010-08-21 @ 20:44:58
URL: http://miccii.blogg.se/micca
Postat av: elina

så fint skrivet :) det är ju nu man vill gå in o väcka sitt barn bara för att mysa... <3

2010-08-21 @ 20:57:09
URL: http://neagullunge.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhhh vad underbart skrivit - känner igen mig så!!

All den kärlek...



Kram på dig.

2010-08-21 @ 21:24:49
URL: http://bajbiii.blogg.se/
Postat av: Bella

Vi har haft en sååå bra semester.

Annars är det alla tiders.

Eller ja, det var väl kanske en lite lätt överdrift. Har åkt på förkylning och magsjuka men varför klaga när man kan låta bli :P

Jag har jobbat färdigt för i sommar, skööönt.

På Måndag drar skolan igång igen. Sista året sen är jag färdig behandlingspedagog =)

Nu ska ja fortsätta njuta av Lördagkvällen, ser att du med gjort det. Och visst, var är fylla och festkvällar när man kan njuta av kärlek hemma varenda dag <3 Stor kram till en finfin mamma

2010-08-21 @ 23:34:15
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: FruSofie

Det var det FINASTE jag läst på länge, blir helt rörd=)

Lowa är nog väldigt glad för sin Mamma!!!



Fast bitterhet klär ingen;)



Kram!

P.s idag är du nog glad att du inte drack, det är ju så mycket bättre att få mysa med sina barn är att ligga bakfull!

2010-08-22 @ 06:43:04
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: Sandra

Jättefint skrivit ;)

Det kan ju inte undgå någon att Lowa är ditt allt, dom som inte tycker det kan ju ta sig någonstans och skaffa sig ett eget liv kanske?!



Miiasmak på kläderna alltså, kul =)

Får bara se om jackan blir kvar i samlingen oxå?!

Kommer kanske lite pix sen från i fredags, igår orkade jag inte =)



Hoppas du och Lowa får en mysig söndag !!

KRAM

2010-08-22 @ 11:11:26
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Micca - Lions mamiii

haha vad söt ^^



Då har du haft en faboluos helg iallfall babe ^^

2010-08-22 @ 19:52:21
URL: http://miccii.blogg.se/micca
Postat av: Malin

Jätefint skrivit:)

2010-08-23 @ 09:48:29
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Emelie

ja du - hoppas sista tiden går fort nu ;-).

Men men - ska inte klaga när man får må så bra som man gör, hihi

Hoppas Lowan hade det bra hos mormor.

Kram Kram!

2010-08-23 @ 13:34:24
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Heej underbaraste Miia & Lowa!!

Här borta i strövelstorp är allt toppen.

Trivs mega bra i vår lägenhet/radhus.

Zebbe har fått en massa kompisar å han börjar skolan på onsdag om allt går som planerat.

:O)

Sj så ska jag börja arbetsträna på dagiset här i byn om dom på AF får som dom/vi vill :O)



Hoppas att allt är bra borta hos er ??

kramar i mängder till er båda

2010-08-23 @ 22:05:48
URL: http://lillebuu.webblogg.se/
Postat av: mia

En bra mamma är en lycklig mamma. Tro mig. Jag har inte varit en särsklit lycklig mamma de senaste åren, men nu det sista året som har gått har jag verkligen blivit lycklig över allt, och det märker jag även av på Nero. Vi har så mycket roligare ihop, och skrattar tillsammans och umgås på ett helt annat sätt än vi gjorde när jag var en sur, bitter olycklig mamma. Man märker det snabbt på sina barn. Varje dag får jag höra från Nero hur mycket han älskar mig. Och varje gång han är ifrån mig så saknar jag honom så det gör ont i hjärtat, samtidigt som jag vet att det är bra även för honom att vara ifrån mig också ibland. Det är ju bara vi, och han behöver paus från mig på samma sätt som jag kan behöva paus från honom. Och om någon tycker att jag är en dålig mamma, som lämnar honom och går ut och festar eller umgås med folk, så kan ju dom skita ner sig ordentligt, för dom hade aldrig orkat en vecka som vi har det, vi starka underbara ensamma, men dock så jävligt starka mammor...

2010-08-24 @ 16:44:33
URL: http://lifealwaysfindaway.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Man måste få lov att "gnälla" lite på livet utan att kärleken till ens barn blir ifrågasatt! HEJA DIG!

2010-08-25 @ 09:01:17
Postat av: Anna

2010-08-25 @ 13:43:21
Postat av: Anna

Du skriver så fantastiskt. Låt ingen få dig att tro att du är sämre, för det är du inte. Även mammor kan behöva komma ifrån ibland för att orka vara bättre mammor. Du är den bästa mamma lilla L kunnat få! Att du älskar henne mer än något annat syns på långa vägar.

2010-08-25 @ 13:45:29
URL: http://annadite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0