En grå och trist tisdag!

Men vilken tur att jag har Lowa som sällskap igen,då blir de gråaste dagarna som ljusast.
Detta yrväder,denna prinsess,denna kloka,roliga tjej =)
Det var en fröjd att hämta hem henne igår,att nu veta att vi har två härliga veckor tillsammans innan nästa pärs väntar.

Lite av det som varit:
Helgen gick i hundraåttio.
Jobbet flöt på och kalaset hos syster var en fröjd.
Smarrig grillbuffé och goda kladdkakor,men framförallt en helt underbar systerson.
Jag kände mig tom och kal utan Lowa vid min sida men lilla Milton gjorde sitt bästa för att fylla tomrummet.
Han kallar mig moster Tuttan,och är sååå söt när han säger det.
Jag hade en "prinsessklänning" på mig och en bit in på kvällen tittar 3½åringen på mig med sina djupa blåa ögon och säger
"Mooooster Tuttan,kan jag få låna den-den är så fin!"
Vi skrattade,jagade varann och hoppas massor av studsmatta och han gjorde verkligen min kvälll-den lilla busungen.
Om bara 17dagar är det beräknat att han ska bli storebror,jag längtar såå efter lite bebisgos.
"Alla" skaffar barn omkring mig nu och jag som sagt att det räcker med Lowan,längtar mer och mer efter en liten knodd...
Men det krävs ju lite praktiska lösningar för att det ska gå dessvärre.... :P



Lite bilder från Lördagen!

I söndags fyllde min kära sommarvikarie C år,vi hade fått lite tårta till jobbet som skulle bjudas på..
Jag bjöd födelsedagsgrisen innan hon slutade för dagen och de boende skulle få sen..
Om det inte vore för att jag var så klantig


Tårtan åkte i golvet och jag fick fjäska ordentligt för att choklad skulle duga till kaffet ;)

Igår hämtade jag hem Lowa.
Hon tvingade sin farmor att ge med sig ang ett paraply-Lowa fick med sig det hem.
Till min förtvivlan.
Hon har inte släppt det många sekunder sen dess.
Hon somnade med det i sängen och imorse när hon knatade in till mig hade hon det i handen..
detta förbannade paraply.



Nu kommer snart min lillasyster Hanna på besök.
Det behöver jag idag då jag deppat ner mig totalt över nästa månads räkningar.
Det var fan så mycket enklare att vara två när det kom till ekonomi.
Nu har jag kvar allt,alla räkningar-själv!
Känns icke bra.
Och den största boven är min älskade bil...
Sälja eller inte!?


Tror jag får sälja röven istället,känns som bästa lösningen denna tisdag!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste bara säga att det ser himla fräsch ut gums, peciellt på bilden med jeanskjol och rosa topp ;)

Härligt att du har Lowa hos dig nu ett par veckor igen !!

KRAM

2010-08-17 @ 14:41:28
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Anna

men Miian!! Har du bloggat under ett annat namn utan att berätta??? Jag som int efattat vart du blivit av!



Kram

2010-08-17 @ 20:42:34
Postat av: Fridis

Det är så förbannat sorgligt att ingen tänkt på att det finns människor som är singlar !

Världen är inte skapt för att leva ensam - så jäkla sjukt !

2010-08-17 @ 21:42:44
URL: http://tadaaaaa.blogg.se/
Postat av: FruSofie

Hoppas att det på ett eller annat sätt löser sig med räkningarna så att du kan få behålla bilen!!



Fick ta två omgångar ed färgen och lite finputs men det blev riktigt bra tycker ja=)



Kram

2010-08-17 @ 21:59:58
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: mia

hahaha,,,sälj röven!! Det gör jag varje månad...pussilipusspuss

Postat av: sandra.s

haha sötnos! Såå lik hon e dig på sista bilden :))

2010-08-21 @ 19:09:13
URL: http://englaliks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0