Vår vecka....

Vår vecka har varit väldigt upp och ner.
I söndags kom Lowa hem från pappsen,hängig,febrig och lite förkyld.
Hon var för dassig för att vara på dagis på måndagen,så vi tog VAB och på måndagen var hon precis som vanligt.

Jag gjorde mitt bästa för att vi skulle få en så mysig dag som möjligt.
En sån dag som gynnar oss båda.
En dag där jag verkligen får känna att jag är världens bästa mamma!
Ibland tvekar jag och känner mig värdelös och tråkig,men dagar som i måndags får mig snabbt att inse att Lowa älskar mig och hon tycker verkligen att jag är bäst!

Vi packade engångsgrill,korv,dricka,fika och begav oss till skogen.
Där bara andades vi,promenixade,jagade varann,letade sniglar,plockade kottar och bara njöt.
Njöt av livet,kärleken och varandra.
Vi satt länge på bänken tätt intill varandra och plötsligt säger Lowa
"min mamma dutti sajj hon kan gjilla kåååv te majj"

Den meningen värmde som tusan inombords.
Jag kan och jag vill.
Jag klarar allt jag vill,och allt som krävs av mig.


På eftermiddagen åkte vi hem till min söta vän Evelina och hennes guldklimpar Hjalmar och Sixten.
Diana och Maja var såklart också där.
Barnen lekte fint och det värmde i hjärtat,bara vetskapen om att vi har så fina vänner ♥
Det blev mycket kaffeskvaller och "bebis"gos,Lowa var helt uppe i smöret av lillebror Sixten och tjatar som bara den om att hon ska ha en Lillebror som Sixten.
Hmmmpf!

                              Maja,Lowa och Hjalmar

Den natten sov jag xtra gott =)
Det är mycket som älts och mals i huvet på mig just nu.
Mycket dalar tyvärr.
Många långa uppförsbackar.
Men jag är absolut inte den som ger mig,jag vet att det väntar en nedförsbacke efter varje uppförsbacke.
Jag bara önskar att det vore lite enklare att få allt att gå runt ensam.

På tisdagen var Lowa som vanligt så hon fick gå till dagis.
Hämtade henne efter jobbet och åkte hem till världens bästa mamma&Rondy på middag.
Lowa och kusin Milton busade på och allt var frid och fröjd.

När vi skulle köra hemåt får Lowa panik och skriker rakt ut.
"aaaaajjjj mitt öööööra"
En halv sekund kände jag nog "Arsch hon bara driver med mig"
Men ganska snabbt insåg jag att Lowa har rätt,det går icke att misstro henne.
30min senare infann vi oss hos läkaren.

Lowa var sååå duktig och doktorn berömde henne flera gånger och berättade för mig vilken ljuvlig dotter jag hade.
Hon gapade stort när han skulle titta henne i halsen,och sa inte ett ljud när öronen skulle kollas.
Kraftig öroninflammation höger öra blev dommen.


Det fick bli pencillin och vila resten av veckan.
Lowa är dock redan bättre och älskar ta sin meddosiiin!
Nu ska vi njuta av helgen tillsammans,sen är det jobb och dagis nästa vecka som gäller.


Imorgon är dagen D,dagen då det är tänkt att jag ska bli moster igen.
Kan inte fatta det,att vi snart har en liten minibebis till i familjen.
Etta gosa,hålla,pussa,krama,älska.
Detta lilla liv ska även det bli mosters favorit!
Jag längtar så inneligt,förhoppningsvis får jag lukta på en nykläckt bebis innan helgen är slut =)


min då nyckläckta bebis som fick plats i handfatet.
Älskade bästa underbara Lowa.
Mitt allt!


Kommentarer
Postat av: Bella

Ljuvliga lilla Lowa...

2010-09-02 @ 23:43:10
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: evelinha

hon är så sjukt likt sig från bebisbilden, den lilla sötisen!!

2010-09-03 @ 09:23:49
URL: http://skurken.webblogg.se/
Postat av: Lina

Hej söta du...

Hoppas du har det gott. Jag jobbar och sliter men njuter för fullt. Är så glad att vara igång med smyckestillverkningen =)



Ha det fint och hälsa din lilla.

KRAMAR

2010-09-13 @ 20:05:34
URL: http://linalotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0