En stor dag...

2010-11-16 var en stor dag i mitt liv.
Lowa har ett tag pratat om att hon vill göra hål i örat,till en början sa jag blankt nej,hon fortsatte tjata och jag startade med skrämselpropaganda om att det skulle göra ont och de skulle skjuta med en pistol i örat på henne.
Hon flinade mest och började prata om att hon vågade,inte var rädd och att hon skulle.

Hon hade bestämt sig medans jag velade,Jonas gav över stafettpinnen till mig-helt ok från hans sida.
ju mer jag googlade och läste på forum ang "barnmisshandel" osv så bestämde jag mig.
Sedan Lowa kom till världen 2007-12-23 är det framförallt en sak jag lärt mig.
Följa mitt hjärta,min känsla,och inse att det JAG gör för MITT barn är det bästa för henne.
Att helt enkelt skita i vad alla andra tycker.

Vi begav oss upp på stan,fick en implus om att Lowa skulle få gå till frisören för FÖRSTA gången.
"jag ska klippa mig här" sa den lilla tuffingen och hoppade upp i stolen.
Jag blev helt stum,40 min satt hon blixt stilla,fick håret plattat,klippt,fönat och fixat.
"ohh tack klipparn" sa hon och hoppade ur stolen.


ok det fixade hon ju galant,gick mot öronhålen..
just den butiken tog inte hål på "småbarn".
Lowa gick utanför dörren,la armarna i kors över brösten,putade med läppen och sa
"men jag skulle ha hål,jag skulle våga idag mamma"

Vidare till en salong,de kunde göra det först två timmar senare,frågade om hon var riktigt säker på att vi skulle vänta två timmar-jodå!
"meehn mamma dåååh,jag ska!"

vi gick till parken och gungade,och vidare till Barbacka för bus.
När tiden var inne kom Lowa som ett skott,det har aldrig gått så snabbt att få på henne ytterkläderna.
Väl på salongen satte hon sig i stolen och sa
"Dom rosa vill jag ha"
Tjejen markerade på örat och sa till Lowa att hon bara skulle mäta med pistolen och att dom sen skulle räkna till tre tillsammans.
de började räkna,tjejen knäppte till när hon räknat till två och lurade därmed Lowa.
Jag var beredd på ett illtjut,beredd på att få gå därifrån med ett hål.
Lowa bara log och tjejen sa att hon skulle mäta andra örat nu,PANG! så var det klart.
Nu trodde jag ju hon skulle bli superledsen.
NEJDÅ!

Ungen böjer sig fram till spegeln och tar bort håret och ser sina nya fina örhängen.
"Ohhh wooooow va fint,tack så mycket" sa det lilla livet och hoppade ner från stolen.
SHIT!!!!

Tjejen hade aldrig varit med om nåt liknande,Lowa var modigare än de flesta hon haft.
"Din dotter hade verkligen bestämt sig"
Jotack det hade hon.

Inget gnäll sedan dess,hon är mallig och sååå nöjd.
Och det är faktiskt jag med.

Vissa kommer såklart tycka det är barnmisshandel,att jag lät min snart 3åriga dotter bestämma detta,att jag är världens sämsta och hemskaste mamma som gjorde såhär.
Men som jag skrev innan,jag bryr mig inte!

Nytaget och väldigt lycklig Lowa!





ohh kan inte se mig mätt på henne.
Saknar henne redan!
Min stora älskade duktiga modiga tjej!
Jag kan övervinna och överlva allt utom henne



Kommentarer
Postat av: Roger Johansson

Hon är så modig och söt lilla Lowa! Jag förstår verkligen att du är stolt Miia! Kram

2010-11-18 @ 20:21:06
Postat av: Isse

Vilken tjeja!!! Måste brås på min sida av släkten;-)

Fint blev det också. Kommer ihåg när jag tjatade till mig hål i öronen fast jag var nog sju eller åtta. Pappa gav efter=)

Du är en fantastisk mamma och gjorde helt rätt!! Som alltid!!

Hoppas vi syns snart!

Kramar

2010-11-18 @ 20:40:27
URL: http://malmmamman.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du gjorde så rätt i att totalt skita i vad andra tyckte.

Finns så otroligt mkt "förstå-sig-påare" som tror dom vet mest, och skriker "barnmisshandel" för minsta lilla. Inte ovanligt att det inte ens är folk med barn själv.

2010-11-18 @ 21:18:45
URL: http://daniel.rrnet.se
Postat av: Emelie

Såklart hon själv fick bestämma, och vad kul att hon var så duktig. Jag var väl typ tio-elva när jag vågade och bölade och hade mig haha

Kram!!

2010-11-18 @ 21:45:56
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken modig lite tjej du har.

2010-11-19 @ 11:52:42
URL: http://miamia77.blogg.se/
Postat av: Anna

Skit i vad andra tycker! Så länge ni är nöjda mer ert beslut så är det allt som betyder något. :] Du är den bästa mamman till Lowa, tänk på det. Kram!

2010-11-19 @ 12:35:52
URL: http://annadite.blogspot.com
Postat av: evelinha

man SKA följa sitt hjärta. Det är trots allt du o jonas som känner lowa bäst!! kram

2010-11-19 @ 16:47:27
URL: http://skurken.webblogg.se/
Postat av: Tina

Stora tjejen då!! Man undrar vart tiden tagit vägen med våra små.

Ikväll pratade jag och sambon lite om hur vi trodde att tonåren kommer att bli och det är så svårt att tänka att vi faktiskt kommer dit en dag också med våra små. Hihi!!!

2010-11-20 @ 00:02:33
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Stora, modiga, duktiga Lowa ;)

Själv tog jag hål när jag var 8 och grät mig igenom det andra hålet för mamma sa att jag var tvungen för annars hade jag sett ut som en kille =)

Har inte gjort något mer i örat sedan dess, var inne och vände en gång men tog i tungan istället =)

Det är du och Jonas som bestämmer över Lowa och ingen annan så det så !!

KRAM KRAM

2010-11-20 @ 14:28:16
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Madde

Vilken underbar tös med bra vilja, fin hon blev. Jag fick själv göra hål när jag var i samma ålder

2010-11-20 @ 19:36:40
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag fick också ta hål i öronen när jag var tre år gammal och det blev folk av mig med och inga bestående men fick jag ;) Lowa är för övrigt bedårande!

2010-11-21 @ 22:21:08
URL: http://thetruthandotherstories.blogspot.com
Postat av: Linda

Tycker du gjorde helt rätt, man ska lyssna till sig själv, du vet bäst vad ditt barn vill, kan och behöver.

Var länge sedan jag var inne hos dig nu, hoppas allt är bra med er och att ni trots alla födelsedagar o grejer kan njuta av den kommande julen.

Kramar

2010-12-10 @ 12:24:05
URL: http://www.uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0