En dotter med mammas kassa humor!

Hur kan en sån liten varelse växa så mycket?
På längden och i personlighet!?
De senaste dagarna har nåt hänt,en ny liten Lowa börjar ta form.

Visst är hon lite arg och trotsig imellanåt,men oftast har hon lätt till skratt och bäst av allt är att hon får mig att skratta.
Det har växt fram en humor i denna lilla varelse som inte går av för hackor.
Och hon är inte det minsta medveten om hur rolig hon är,hon bygger sina meningar och knäppa kommentarer efter sin lilla värld.
Ett barns värld.


Imorse skulle hon ha på sig sin prinsessklänning som hon totalvägrat använda innan.
Hon skulle vara prinsessa och dansa med prinsen hela dagen och sen gifta sajj.
När jag frågade henne vad hon menade med gifta sig svarade hon:

"najj mamma baja ja å pjiiinsen,ingen mamma giffa sajj"
 nej men vad gör man när man giftet sej då!?
"man baja dansa å djicker kaffe,nu göra kaffe"

Tänk om det vore så enkelt ;)


Det händer inte allt för ofta att Lowa leker själv,eller har ro och tålamod att ägna sig åt EN lek,utan ska gärna gör allt hela tiden.
Ikväll var hon länge på sitt rum och kom sedan utrullandes med Bobbycar(en),hon hade lyckats knyta fast gunghästen bakom sig och när jag frågade var dom skulle så blev svaret:
"Jag ska åka till skolan,måste lämna häschten på maxi först"
SKOLAN????
Vad får hon allt ifrån!?

När hon satt på toaletten innan idag blev hon heeelt exalterad.
"åhnej mamma jag måste bajsa,undra va de kommer för nåt!? Ohhh jaaaa det kommer bajsch ja ja jippi mycke bajsch och dom är platta gröna och lite rosa"
M...mmmm
"maaaammmmaaaa du måste se dom simmar i tolätten,mina nya fiischkar"

Denna unge =)
När morfar kom på besök ikväll förvandlades hon plötsligt till en hund.
Hon skällde och sa att hon skulle gå på "hunddagis".

Jag och Lowa besitter nog ungefär samma humor,detta kan bara bli roligare.
Min stora tjej!

Just de...jag trodde hon somnat ikväll och la mig i soffan och såg en film,plötsligt kom Lowa upp:
"Mehn mamma vad ser du på datorn?"
"Det är en mammafilm,inget för Lowa så du måste gå och lägga dig!"
"Vaffödååå?"
"Därför mamma ska se filmen och du ska sova!?"
"Mehn mamma var ska jag få plats då?"
"I din säng för du ska sova,detta är en vuxenfilm"
"Då ska jag med vara vuxen,men sova fööööst"

Höll på att dö....

Kommentarer
Postat av: Veronica

Härligt med Barn=)

2010-09-05 @ 10:02:25
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0